توسعه کسب و کار در اولویت بانوان کارآفرین باشد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، مجید کلباسچی روز یکشنبه در سومین جشنواره بانوان کارآفرین برگزیده و آینده پژوه درباره نوع جدید کسب و کار با عنوان فرانچایزینگ توضیح داد: فرانچایزینگ به معنای ایجاد کسب و کارهای خرد ، استاندارد کردن بیزینس و توسعه شبکه کار است.
وی در این مراسم که در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزارشد، افزود: این نوع کسب و کار بیشتر برای افرادی استفاده می شود که سرمایه و اطلاعات کافی برای شروع کارجدید ندارند و به این واسطه از شبکه های کوچک فعالیت خود را آغاز می کنند.
معاون اقتصادی پژوهشگاه شاخص پژوه با اشاره به گسترش فرانچایزینگ در جوامع توسعه یافته، گفت: کسب و کارهای کوچک در جوامع پویا اهمیت کمی دارند اما با این نوع تجارت بسیاری از افراد بویژه زنان قادرند تا کارهای خانگی و کارگاه های کوچک خود را به صورت شبکه های بزرگتر گسترش دهند.
کلباسچی افزود: زنان باید بدانند چگونه مهارت های خود را تکثیر کنند چرا که بیشتر مشاغل بانوان می تواند به فرانچایز تبدیل شود.
وی با اشاره به استفاده گسترده کشورهای توسعه یافته از تجارت فرانچایزینگ گفت: فعالیت های فرانچایز از سال 1960 در آمریکا بطور گسترده آغاز شد، نزدیک به 16 هزار سیستم فرانچایز در کل دنیا مشغول فعالیت هستند و اقتصاد دنیا را هدایت می کنند.
معاون اقتصادی پژوهشگاه شاخص پژوه خاطر نشان کرد: تقویت بیزنس موضوع مهمی است اما گسترش تجارت در جامعه به روش فرانچایزینگ اهمیت بسیار بیشتری دارد.
کلباسچی درباره مزایای فرانچایزینگ عنوان کرد: تجارت فرانچایزینگ قابل اعتماد، شکایت پذیر و آموزش دهنده عمل می کند اما در ایران به دلیل شناخت اندک از قوانین این تجارت کمتر مورد استقبال قرار گرفته است.
**9491**1601**

انتهای پیام /*


علمي آموزشي


بانوان كارآفرين


مجيد كلباسي


توسعه تجارت

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *